SABONG NA SAB
Laing hinungdan sa pagtidlom sa kita sa mga drayber ug operators sa taxis ug PUJs, gawas sa way kinutoban nga pagsaka sa presyo sa lana, mao ang padayon nga pagdagan sa kolorum nga mga sakyanan. Nga hangtod karon wa masulbad sa kagamhanan. Nga di mapapas pinaagi sa pagbunal sa mga pasahero og mas dagkong plitehan.
Inay mag-unay ang mga drayber ug operators sa usa ka bahin ug mga pasahero sa pikas nga bahin, kay pulos man sila biktima sa higanteng konsabo sa mga kompaniya sa lana ug kagamhanan pagpabiling taas sa presyo aron padayong abunda ang buhis sa lana, hain may mas maayo kon maghiusa pagpanalipod sa managsama nilang mga interes?
-o0o-
Usa sa mga butang nga makapahiusa inay makapasabong nila mao ang pagpaningil sa LTFRB, LTO ug ubang buhatan sa kagamhanan naunsa na man ang kampanya batok sa kolorum nga taxis ug ubang sakyanang pamasahero? Nganong bisan sa kaliboan og usa na ka kampanya nga gilusad batok sa ilegal nga mga sakyanan, wa man maibani ang gidaghanon sa mga sakyanang pamasahero nga nagsauy-saoy sa kadalanan?
Kon tinuoray ang kampanya batok sa mga kolorum, nganong wa may nadakpan nga dagkong magpapatigayon? Nga mao ray makapakatap sa daghang sakyanan ug makapalingiw sa mga mananakop? Ang mga gagmay nga mangahas paglapas sa balaod dali rang pitlukon.
-o0o-
Pila ka tuig ang nilabay, nabisto ang peke nga mga prangkisa nga nakalusot sa LTFRB. May pipila ka opisyal nga natangtang ug nakiha. May pipila ka sakyanan nga nangawa sa kadalanan. Apan, ambot pila ka milyon ka pesos ang hinungdan, wa nang kairog ang kaso batok sa mga opisyal ug nakabalik na pagdagan ang kolorum nga mga sakyanan.
Maong dihang gisapawan na sab sa LTFRB og laing mga numero ang mga taxis, sa lain na sang ulug-ulog nga pagsuway pagsikop sa mga kolorum, wa nay nibilib. Tuod man, nagkabulingit na lang ang lehitimong taxis apan ang operators sa ilegal nga mga sakyanan padayong nagngisi.
-o0o-
Sa di magpaka aron ingnon ang LTFRB nga kamao silang mokuwenta sa tukma nga plitehan (kon kamao pa sila, hagbay ra untang naumol ang formula pag-usab sa plitehan matag saka ug us-os sa presyo sa lana ug spare parts nga di na kinahanglang magwelgang mga drayber o mag-petisyong mga pasahero), mas maayo pang tumanon ang iyang tahas paghimong makingayon sa sektor sa transportasyon.
Makapaabot ba tang magmilagro ang LTFRB ug mosukwahi sa pamunoan nga wa managana pagbuong sa mga institusyon aron makapatuyang sa pagpahimus ug kon masakpan mao pay masuko ug manggukod? Gipasaligan ta sa atong katiguwangan nga ang kadaotan di molungtad hangtod sa hangtod. Apan igo na ba ning hinungdan nga magpadayon ta sa pagpangiyugpos ug paghinan-aw lang? [30] leo_lastimosa@abs-cbn.com