Sa makausa pa, ang National Telecommunications Commission (NTC) mohimo og laing pagsuway paglaslas sa dagkong bayranan sa text ug voice messaging. Sa labing uwahing plano nga ilang naumol, P0.50 na lang ang matag text message ug P2 na lang ang matag gutlo sa voice call sa sunod tuig, mahimong P040 ug P1.50 sa ikaduhang tuig ug motidlom pa gyod ngadto sa P0.30 ug P1 na lang sa ikatulong tuig.
Ang puntirya sa bag-ong liderato sa NTC mao ang paglaslas sa dakong interconnection charge nga gipahamtang sa higanteng mga kompaniya sa telepono sa text ug voice messaging nga gikan sa ilang karibal nga mga kompaniya.
-o0o-
Di ni maoy una, ug nakaseguro ko nga di ni maoy kataposan, nga pagpakita sa NTC nga nagpakabana sila pagpanalipod sa interes sa mga konsumidor nga gibunalan sa telcos sa makalilisang nga bayranan nga apil sa labing dako ug malupigon sa tibuok kalibotan.Napakyas ang unang mga pagsuway sa nangaging mga liderato sa NTC pag-iban sa nagbuntaog nga ginansiya sa telcos. Unsa may garantiya nga molampos na ang labing uwahi nilang plano? Sa nangaging mga pagsuway, ang mga hukmanan kanunayng nidapig sa telcos batok sa NTC. May mga timaan ba nga andam nang mga hukmanan nga ang kabos na sang mga konsumidor maoy ilang paboran?
-o0o-
Apil sa nangaging mga pagsuway sa NTC pagpaubos sa presyo mao ang pag-usab sa sistema pagkuwenta sa bayranan sa voice calls--inay nga kuwentahon matag minuto, iphon na sa matag pulso, o unom ka segundo. Kon napatuman pa lang unta, hagbay rang namenosan ang gasto sa mga konsumidor pagpanawag sa ilang mga kapamilya.
Nabisto sab nga way bisan usa ka dako nga gasto ang pagpadala og text messages kay igo lang nga nikabayo sa makinarya nga gitukod sa telcos alang sa voice calls. Sa ato pa, ang bisan unsang kita sa telcos gikan sa text messages maisip nga bunga gikan sa bangis nga tulis sa atubangan.
-o0o-
Pipila sa mga tigpaminaw sa Arangkada sa DYAB Abante Pa, Bisaya! nga among gibalitaan sa plano nanghinaot nga mapitol na gyod ang grabeng pangabuso sa telcos. Apan kasagaran nagduda sa katakos ug kaisog sa NTC pagpatuman ini. Ug may sukaranan sila. Kay, puyra gaba, wa pa gyoy mapakita ang NTC nga bisan unsang ebidensiya nga napanalipdan nila ang mga konsumidor gikan sa way kinutoban nga kahakog sa telcos.Gawas nga inutil, mangingilad pa gyod ang NTC. Nagsige og dasig sud na sa daghang katuigan nga moreklamo ang mga konsumidor nga nabiktima sa pagkawagtang sa load ug ubang kahiwian. Apan sa niaging tuig ang kadagkoan mismo sa NTC ang niangkon nga way bisan usa ka reklamo nga naaksiyonan. Ni telco nga nasilotan. [30] leo_lastimosa@abs-cbn.com
No comments:
Post a Comment